Educa 2025

Osalen teistkordselt Soome haridusmessil https://educa.messukeskus.com/– põhjamaade juhtival õpetus- ja kasvatusala sündmusel – mõtete ja ideede kohtumispaigas, mis olulised just praegusel hetkel haridusmaastikul. See toob kokku õpetajad, haridusspetsialistid, koolijuhid ja teised valdkonna asjatundjad, et jagada, arutada hariduse tulevikku ja luua uusi kontakte.

Educa on Soome messikeskuses traditsiooniliselt jaanuaris korraldatav suursündmus, mis toob igal aastal kokku ligikaudu 16 000 külastajat ja ligi 400 eksponenti ning pakub seetõttu võimalust kohtuda Soomes haridussektori võtmeekspertide ja -tegijatega. Üritusel tutvustatakse ka uusimaid õppevahendeid ja lahendusi rahvusvahelistele turgudele. Programm on koostatud koostöös Soome Hariduse Ametiühinguga (OAJ), Soome Haridus- ja Kultuuriministeeriumiga, Soome Haridusagentuuriga EDUFI/Education Finland ning Helsingi messi- ja konverentsikeskusega ja keskendub õpetaja elukutse, tehnoloogia ja tehisintellekti atraktiivsuse suurendamisele hariduses, hariduse tulevikule ja tähtsusele digiajastul.

Seekordse Educa peateema:


Tähendusrikas tulevik rajaneb osalemisel, õppimisel, kompetentsusel.

Ehk seekordne Educa programm hõlmab selliseid teemasid nagu õpetajaameti veetluse suurendamine , tehnoloogia ja tehisintellekt hariduses , hariduse tulevik ja kirjaoskuse tähtsus digiajastul .   

Loenguid ja sündmusi toimub reaalajas korraga mitmeid, seetõttu, tuleb seal hoolega uurida programmi ning suunduda kuulama loenguid, mis enim kõnetavad.

Mina valisin seekord sellised esitlused ja loengud:

Reedel 24.01 rahvusvahelisel laval:

Digitaalajastu professionaalide tulevikuoskused – Soome ja Eesti kogemused kutsehariduse uuendamisel vastamaks tänapäeva nõuetele.

“How to speak math”– Ben Orlin – matemaatik, populaarse ajaveebi Math with Bad Drawings  ja populaarteaduslike raamatute autor (” Math with Bad Drawings: Illuminating the Ideas that Shape Our Reality”), kes on tuntud oma humoorika ja kergesti mõistetava kirjutamisstiili poolest, millega ta muudab matemaatikat visualiseerides lihtsamaks, ligipääsetavamaks ja lõbusamaks.

Õppivad ajud keha osana – Miriam Nokia, dotsent, Jyväskylä ülikool: Kuidas mälestusi luuakse ja ajus talletatakse? Kuidas on õppimine seotud keha toimimisega?
Praeguste teadmiste valguses arvatakse, et õppimise aluseks on ajurakkude kommunikatsiooni paindlikkus ja mälestused talletuvad ajus hajutatud närvivõrkudesse. Aju toimimine on tihedalt seotud kehaga ja näiteks autonoomse närvisüsteemi aktiveerumisega. Ehk Miriam Nokia keskendub oma uurimistöödes sellel, kuidas hüpokampus (väike, kaarjas ajuosa, mis asub sügaval aju mediaalses oimusagaras ja üks olulisemaid struktuure, mis vastutab õppimise, mälu ja ruumitaju eest) ning füsioloogilised protsessid, nagu hingamine ja füüsiline tegevus, osalevad õppimisel ja mälu kujunemisel.

Laupäeval 25.01.15 valisin sellised loengud:

Workshop: Miks TIkTok haarab endasse ning kuidas toimib AI. Kuidas saame õpetada põhikooli AI ajastu oskusi. Megumi Iwata, KM, Oulu Ülikooli haridusteaduste ja psühholoogia teaduskond, Jussi Koivisto, Code School Finland, Jari Laru, KT, kasvatusteaduste ja psühholoogia teaduskond, Oulu ülikool,
Sanna Merikanto-Tolonen, KM, kasvatusteaduste ja psühholoogia teaduskond, Oulu ülikool
Kati Mäkitalo, Oulu Ülikooli kasvatusteaduste ja psühholoogia teaduskonna professor,

Töötoas sai proovida praktilist masinat ja arvutit, tööriistu ja materjale, mis on loodud põhikooliealiste õpilaste tehisintellekti alaste teadmiste ja andmepädevuse arendamise toetamiseks.
Pakutud rakendused on soomekeelsed, neid saab Soome õpetaja õppetöös lihtsalt kasutada, sest rakendused on tasuta, turvalised ja hõlpsasti kasutatavad. Rakenduste õppekasutust toetavad ka õppematerjalid, mis on õppetöös kasutamiseks valmis tervikud.

Tavoitamalli Pisal edu saavutamiseks – uus viis emakeele ja matemaatika õpetamiseks. Miikka Mattila, õpetaja ja sisutootja, Taagi teenused, Elina Palola, Oulu Ülikooli haridusjuht

Tavoitamalli on uus mudel, mida on Soomes piloteeritud põhikooli emakeele- ja matemaatikaõpetuses suurepäraste tulemustega: paljud õpilased on saanud oma hindeid tõsta, töörahu on paranenud, tunniaktiivsus ja eesmärgipärane töö on tõusnud ning õppijate enesehinnang on tõusnud. tugevdatud. Pisa tulemused on paranenud. Uuenduslik matemaatika õpikeskkond Taagi on matemaatika õpetamises pöördeline: Taagil on selged struktuurid, mille on kujundanud professionaalid õpilastele ja õpetajatele. Õppimisteed on kohandatud õpilase tasemele. Taagi uus õpetamismudel optimeerib õpetaja ajakasutust ja vabastab aega õpilaste individuaalseks juhendamiseks. Tavoita mudel kasutab paindlikke eesmärgitaseme rühmi ning kaasab õpilasi oma tugevuste ja arenguvajaduste väljaselgitamisse. Individuaalne diferentseerimine toetab ka madalamate sooritustega õppijaid ja tagab igaühe õiguse õppida. Samal ajal saavad andekad õpilased tiivad, kui ülespoole suunatud eristumine saab võimalikuks.
Mudel on väga rakendatav erinevatele õppeainetele, õppeasutustele ja haridustasemetele.

Lisaks jälgisin pisteliselt arutelusid ja esitlusi:

Eetiline töökoormus, Sara Simberg– kui ideaalide ja võimaluste vahel on konflikt. Kas tunnete, et teie töö- või töökoha ideaalide, tööväärtuste, kutse-eetika ja tegelikkuse vahel on vastuolusid? Sa ei ole üksi, hariduse, õppe- ja teadusvaldkonnas on probleem tavaline ning eetiline töökoormus võib heaolule suurt mõju avaldada.

Elu eesmärgid, õnn ja haridus ettearvamatus maailmas. Tänapäeva noorte õnnetunnet varjutab erinevate globaalsete ja kodumaiste probleemidega kaasnev ebakindlus tuleviku ees ning paljude jaoks sõltuvus nutitelefoni rakendustest. Milline on tee edasi ja mida saavad õpetajad teha? Peaesineja Pekka Sauri, Soome praktikaprofessor, linnanõunik, kirjanik ja filosoofiadoktor.

Lisaks olid hetkel käimas kohalikud valimised ning toimusid debatid hariduse teemal, milles kohapeal õpetajad väga elavalt ja aktiivselt osalesid:

Soome õpetajad ei vaata mööda maailmas toimuvast ning olid arutelud Ukraina aitamise teemadel, sündimuse vähenemine, sõdade ajalookirjutuse muutmine jpm

Programm oli ülitihe ning palju põnevaid arutelusid ja esitlusi jäi kindlasti kuulmata/nägemata. Järgmisel aastal olen taaskord kohal.

Viimasena teen kokkuvõtte üritusel jagatud AI- paberjuhisest õpetajatele.


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga